Článek KDEP o datové analytice formativního hodnocení v excelentním časopise
Současné trendy ve vzdělávání vyžadují nové nástroje, které zvýší efektivitu hodnocení studentů. Toto hodnocení se skládá nejen ze známky učitele, ale i sebehodnocení studenta samotného.
Výzkumný tým v čele s Kateřinou Berkovou a kol. (2024) vyvinuli takový nástroj a zveřejnili ho v časopise Education and Information Technologies zaměřujícím se na oblast „Education and Educational Research“.
Hodnocení je poskytováno prostřednictvím tzv. LAD nástroje („Learning analytics dashboard“), který pomáhá učitelům a studentům sledovat progres ve studiu. Konkrétní nástroj navržený autory pracuje v uživatelsky přehledném prostředí a umožňuje zpětnou vazbu v reálném čase, což efektivně propojuje hodnocení učitele i sebehodnocení studenta.
Grafická stránka je vylepšena tzv. metodou semaforu, která využívá symbolů s barvami dopravního značení. Tento nástroj mimo jiné umožňuje analyzovat příčiny progresu v několika stupních studia. Jeho další funkce jsou uvedeny na https://lnkd.in/eSSi38Nj.
Více je uvedeno na LinkedIn VŠE.
BERKOVÁ, Kateřina, CHALUPOVÁ, Martina, SMRČKA, František, MUSIL, Marek, FRENDLOVSKÁ, Dagmar. A design of the panel for the progress and formative self-assessment detection in the learning analytics. Education and Information Technologies [online]. 2024. 27 s. eISSN 1573-7608. ISSN 1360-2357. DOI: 10.1007/s10639-024-12496-3. [IF a AIS 2022: 5.500; Q2]