Témata závěrečných prací a pokyny pro psaní závěrečné práce
Závěrečné práce
Prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Alternativní pedagogická koncepce, přínosy a rizika
- Komparace školských systémů v zemích EU
- Problém diskriminace ve vzdělávání
Doc. Ing. Pavel Krpálek , CSc.
- Didaktická analýza vybraného tematického celku z ekonomických předmětů
- Způsoby aktivizace žáků v ekonomickém vzdělávání
- Integrace učiva a možnosti nasazení integrované formy na konkrétní škole (například fiktivní firmy nebo studentské společnosti)
- Význam a cesty efektivní digitalizace vzdělávání v sekundárním vzdělávání
- Motivace žáků k participaci na svém vlastním učení
Ing. Alena Králová , Ph. D.
- Didaktické zpracování vybraného učiva v předmětu ekonomika s ohledem na moderní vyučovací metody
- Návrh učebnicového zpracování vybraného učiva v předmětu ekonomika
- Činnost studentské společnosti ve výuce ekonomických předmětů
- Didaktické ekonomické hry využívané v předmětu ekonomika
- Inscenační metody využívané v předmětu ekonomika
doc. Mgr. Ing. Katarína Krpálková Krelová, PhD.
-
Využití moderních didaktických prostředků ve výuce ekonomických předmětů
-
Návrh učební pomůcky pro výuku ekonomického předmětu (ekonomika, účetnictví,…)
-
Využití zážitkových metod v ekonomickém vzdělávání
-
Zvyšování kvality vyučovacího procesu
-
Digitalizace ekonomického vzdělávání
-
Projektové vyučování v ekonomickém vzdělávání
-
Rozvoj finanční gramotnosti středoškoláků
PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Ztráta pracovního nadšení u učitelů v sekundárním vzdělávání
- Současná česká mládež a životní perspektivy středoškoláků
- Režim dne a pracovní výkon učitelů
- Well-being a osobní pohoda v současné české škole
- Duševní hygiena středoškolských učitelů v oblasti ekonomického vzdělávání
- Sociální klima a sociální vztahy v institucích sekundárního vzdělávání
- Autorita učitelů ekonomických předmětů
- Výživa a učební návyky českých žáků a studentů
- Problémy integrace a inkluze na středních ekonomických školách
- Motivace k učení
- Strach ze školy
Ing. Marie Fišerová, Ph.D.
- Didaktické zpracování vybraného učiva účetnictví na střední škole
- Návrh učebnicového zpracování vybraného učiva účetnictví na střední škole
- Mezipředmětové vazby v ekonomickém vzdělávání na střední škole
- Návrh e-learningové pomůcky pro středoškolskou výuku účetnictví
- Možnosti integrované výuky ekonomických předmětů
Ing. Kateřina Berková, Ph.D.
- Metody zážitkového učení v účetnictví na středních školách
- Didaktická analýza vybraného tematického celku z účetnictví
- Zvyšování digitálních kompetencí pedagogů
- Návrh učební pomůcky k výuce účetnictví pro střední školy
- Volné téma po dohodě s posluchačem
Ing. Lenka Holečková, Ph.D.
- Možnosti rozvoje prezentačních a komunikačních dovedností v ekonomických předmětech
- Online vzdělávání v ekonomických předmětech
- Aktivizace studentů při online vzdělávání
- Skupinová spolupráce žáků na středních školách
- Volné téma (na základě dohody)
Pokyny pro psaní závěrečné práce
Vnitřní pokyny pro závěrečné práce
- Závěrečnou prací student na konci studia v doplňujícím pedagogickém studiu prokazuje, že je schopen systematicky a samostatně písemně zpracovat zadané téma ve studované specializaci.
- Témata závěrečných prací navrhují jednotliví učitelé katedry didaktiky ekonomických předmětů; student má právo katedře navrhnout vlastní téma. Témata pro každý akademický rok vypisuje garant DPS.
- Studenti se přihlašují k vypsaným tématům závěrečné domácí práce na katedře podle pokynů garanta DPS. Garant DPS rozhodne o přidělení témat vzhledem k možnostem vedoucích jednotlivých prací.
- Po vybrání témat napíše sekretářka katedry zadání závěrečné práce. Garant DEP schvaluje zadání závěrečné práce a práce je studentu oficiálně zadána. Případné úpravy osnovy závěrečné práce projednává student s vedoucím práce, se kterým je v průběhu zpracování závěrečné práce běžně v kontaktu.
- Závěrečná práce se odevzdává v 1 vyhotovení na Katedře didaktiky ekonomických předmětů. Po odevzdání práce zpracuje její vedoucí posudek ve dvou vyhotoveních. Jedno vyhotovení posudku se ukládá do materiálu, druhé dostane student při závěrečné zkoušce.
Závěrečná práce má toto závazné uspořádání:
- TITULNÍ LIST v úpravě podle připojeného vzoru – ZP_šablona
- PROHLÁŠENÍ. Prohlašuji, že jsem tuto závěrečnou práci zpracoval(a) samostatně a veškerou použitou literaturu a další prameny jsem uvedl(a) v seznamu; dále je nutné uvést datum a vlastnoruční podpis studenta;
- OBSAH s uvedením stránky kapitol a subkapitol;
- ÚVOD (předmluva), v němž je stručná charakteristika zaměření práce, hlavní problémy k řešení a postup při zpracování;
- dále VLASTNÍ TEXT závěrečné práce členěný podle potřeby do kapitol či subkapitol;
- ZÁVĚR stručné shrnutí závěrečné práce, v němž je formulován obsah řešení, jeho hlavní výsledky, případné náměty a doporučení pro praxi;
- SEZNAM literatury a pramenů (např. zákony, odborný tisk, webové stránky aj.): je seřazen abecedně podle příjmení autorů a průběžně (na začátku řádky) číslován. Seznam se uvádí v této podobě: běžné číslo, příjmení autora(ů), iniciála jména a tečka, dvojtečka, celý název publikace (u časopisů též ročník lomený řadovým číslem), vydavatel, místo a rok vydání, číslo vydání (kde je to možné i ISBN); aktuální verze citace ISO 690.
- PŘÍLOHY, obrázky, tabulky a grafy apod., pokud nejsou zařazeny přímo v textu, se připojují na závěr práce a průběžně se očíslují, v textu se na jejich čísla odkazuje; pokud nejsou obrázky a grafy výsledkem vlastní práce, uvádí se jejich původ;
- Metodologii závěrečných prací VŠE naleznete zde Metodologie-kvalifikační-práce
- Závěrečná práce je napsána po jedné straně listů formátu A4 v tomto standardu: levý okraj v šířce 45 mm, pravý okraj v šířce 25 mm. Horní i dolní okraj opět 25 mm. Práce se odevzdává svázána do vhodných desek.
- Práce bude hodnocena i po stránce stylistické, pravopisné a vnější grafické úpravy textu.
Závěrečná práce se odevzdává v jednom výtisku v rozsahu min. 30 stran v pevných deskách.